Redesign av en befintlig logotyp

Trosta Park är en anläggning 5 min från Arlanda i ett naturskönt läge med eventhall för aktiviteter, konferens, testbanor och förarutbildning.

Företaget hörde av sig till oss och frågade om vi kunde hjälpa till och designa om deras logga så den såg mer modern ut men ändå behålla en liknande känsla och stil.

När vi började för 10 år sedan kändes den helt okej men nu ser den väldigt hemmagjord ut och passar inte in på en modern arena för avancerad utbildning. Den behöver se mer ut som en premium logotype på ett företag som tar emot ledande bilmärken.

För att försöka behålla känslan av deras gamla logga valde vi att ha kvar symbolen men gjorde om den något och tog fram ett nytt typsnitt och upplägg som kändes mer professionellt.

Vi valde också en lite mörkare grön färg som inte kändes så skrikig och tog bort den röda färgen för att få bort känslan av att den var "hemmagjord".

Trosta Park vart nöjda redan efter första förslaget och hade följande att säga.

Nu har vi haft vårt styrelsemöte och alla var positiva. Ni förstod precis vad vi var ute efter!

projekt-trosta-park-main

Uppdragsgivare
Trosta Park AB

Vårt uppdrag
Strategi, Design

När
2016

projekt-trosta-park-logo
projekt-trosta-park
projekt-trosta-park-visitkort
projekt-trosta-park-mugg
projekt-trosta-park-hoodie